Morgon och kvällsrutiner kan vara nyckeln till en bra dag och likaså till sist ett starkare välbefinnande i livet.

Studier har visat att regelbundna rutiner får dig att må bättre och i sin tur leder till en förbättrad livskvalitet på många sätt.

Tre bra morgonrutiner

  • Meditation
  • Yoga/stretch
  • Hydrera/Drick vatten

Meditation är numera en bevisad metod för att förbättra dina kognitiva funktioner.

När du utför Yoga har det även en förbättrad effekt för kroppens fysiska och mentala välbefinnande.

Att byta ut kaffe och sockerbaserade drycker som juice och läsk renar kroppen från överflöd som den inte behöver.

Tre bra kvällsrutiner

  • Planera inför morgondagen
  • För journal
  • Skippa skärmen

Att planera inför kommande dag kan hjälpa hjärnan att slappna av och somna lättare.

Din journal är ett sätt för dig att utvärdera dagen och vartefter utvecklas stegvis.

Att dra ner på din skärmtid särskilt i samband med sömn låter din hjärna slappna av och hjälper dig att så småningom somna och snabbare hamna i den så viktiga REM-sömnen.

En annan kvällsrutin är att ta en skön dusch eller ett varmt bad och tvätta bort dagens smink och smuts. Klicka dig vidare här för bra produkter för dina rutiner.